Profesjonalna recepcja 3 – Asertywność i trudne sytuacje

Komunikacja z pacjentem

Szczegóły szkolenia

  • Warszawa
  • 16 czerwca 2021
  • 2021-06-16 10:00 – 2021-06-17 17:00

Contact event manager

1 2 3 4
Dziękujemy i Zapraszamy

Profesjonalna recepcja 3 – Asertywność i trudne sytuacje

Warszawa

2021-06-16 10:00 – 2021-06-17 17:00
16 czerwca 2021

000000

Profesjonalna recepcja 3 – Asertywność i trudne sytuacje

Warszawa

2021-06-16 10:00 – 2021-06-17 17:00
16 czerwca 2021

DRUKUJ

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest pokazanie modelu komunikacji Nonviolent Communication (NVC) oraz zaprezentowanie jak za pomocą NVC konstruktywnie udzielać pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej, prosić o wsparcie i budować relacje oparte na współpracy, konstruktywnie odmawiać, konstruktywnie reagować na odmowę. Nonviolent Communication (NVC) to rewolucyjny model komunikacji oraz zmiany swoich negatywnych postaw stworzony przez Marshalla Rosenberga – amerykańskiego psychologia, psychoterapeuty i mediatora.

Grupa docelowa

Osoby pracujące w różnych zespołach.

Ramowy program usługi

1. Psychologia konfliktów:

  • jawny i niejawny poziom konfliktu,
  • wpływ sposobu komunikacji na tworzenie się konfliktów – błędy na poziomie treści i błędy na poziomie formy komunikatu (język dominacji),
  • drabina konfliktu – ewolucja konfliktu oraz konstruktywne pracowanie z nim na różnych jego poziomach.

 

2. Psychologia komunikacji:

  • model kwadratu komunikacyjnego Friedmana Schulz von Thuna  – 4 sposoby słuchania i wyrażania komunikatów,
  • komunikacja i emocje – czyli jak to, co mówimy wpływa na sposób myślenia, stany emocjonalne i zachowania innych ludzi,
  • język dominacji – najczęstsze błędy komunikacyjne, które niszczą dobrą atmosferę w zespole, motywację pracowników i zaogniają konflikty (czynna i bierna agresja).

 

3. Wprowadzenie do NVC – 4 elementy komunikacji relacyjnej:

  • różnice pomiędzy komunikacją relacyjną i tradycyjną komunikacją,
  • różnice między komunikatem TY, a komunikatem JA,
  • narzędzia NVC – empatyczna szczerość i empatyczna parafraza,
  • różnice między standardową parafrazą, a empatyczną parafrazą,
  • różnice między destruktywną szczerością, a empatyczną szczerością,
  • pułapki w praktykowaniu NVC – różnica między empatią emocjonalną, a empatią poznawczą według Paula Bloom’a.

 

4. Konstruktywne radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych:

  • inteligencja emocjonalna,
  • konstruktywnie i destruktywne metody pracy ze stresem,
  • proces pracy ze stresem w oparciu o NVC – zachowanie spokoju w sytuacjach trudnych.

 

5. Stosowanie NVC w rozmowach z trudnym pacjentem:

  • formułowanie próśb w oparciu o NVC,
  • konstruktywne odmawianie wg NVC,
  • konstruktywne reagowanie na odmowę wg NVC,
  • konstruktywne dziękowanie wg NVC.

Efekty szkolenia

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik posiada wiedzę z zakresu:

  • psychologii komunikacji,
  • nawyków komunikacyjnych zwiększających prawdopodobieństwo powstawania nieporozumień i konfliktów,
  • nawyków komunikacyjnych negatywnie wpływających na atmosferę i chęć współpracy.
  • modelu komunikacji Nonviolent Communication (NVC).

Po szkoleniu Uczestnik posiada umiejętności:

  • stosowania technik pracy z emocjami ułatwiających zachowanie spokoju w sytuacjach trudnych,
  • wzmocnienia asertywności,
  • stosowania technik komunikacji, pozwalających szybciej dochodzić do porozumienia.

Po szkoleniu Uczestnicy posiadają kompetencje:

  • konstruktywnego udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej,
  • budowania relacji opartych na współpracy.
Kamil Kuczewski

Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i…