Szczegóły szkolenia
- Warszawa
- 23 maja 2020
- 2020-05-23 10:00 – 2020-05-24 17:00
Konsultacja, prezentacja i akceptacja interdyscyplinarnych planów leczenia
Warszawa
2020-05-23 10:00 – 2020-05-24 17:00
23 maja 2020
000000
Kamil Kuczewski
Inne wydarzenia OrganizatoraKonsultacja, prezentacja i akceptacja interdyscyplinarnych planów leczenia
Warszawa
2020-05-23 10:00 – 2020-05-24 17:00
23 maja 2020
Dla kogo jest to szkolenie
Szkolenie przeznaczone jest dla lekarzy dentystów.
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu pogłębienie umiejętności Uczestników z zakresu konsultacji stomatologicznej, w której dochodzi do analizy stanu zębów jamy ustnej, badań dodatkowych (pantomogram, punktowe RVG, tomografii komputerowej), badania poziomu świadomości pacjenta oraz wiedzy na temat problemów stomatologicznych. Uczestnicy szkolenia pogłębią kompetencje w zakresie analizowania typów osobowości pacjenta, analizowania ich poziomu stomatologicznego IQ oraz planowania leczenia na podstawie danych wejściowych tak, by pacjent zaakceptował plan leczenia, który Uczestnicy będą potrafili budować w sposób optymalny. Uczestnicy na szkoleniu dowiadują się jak poprawnie połączyć potrzeby emocjonalne pacjentów, style życia, możliwości finansowe oraz potrzeby życiowe niezbędne do przygotowania panu leczenia, który powinien być zrealizowany w 100%.
Po szkoleniu Uczestnik posiada wiedzę z zakresu:
- Czynników, mających wpływ na planowanie leczenia interdyscyplinarnego.
- Najnowszych możliwości opartych o narzędzia technologii cyfrowej wykorzystywane w leczeniu stomatologicznym.
- Dostępnych procedur badania – protetyka, estetyka, implantologia, okluzja.
- Prowadzenia wywiadu z pacjentem oraz rozpoznawania jego potrzeb.
Po szkoleniu Uczestnik posiada umiejętności:
- Aktywnie słucha równocześnie angażując rozmówcę (pacjenta) do obszernego wypowiadania się i ujawniania swoich prawdziwych potrzeb, obaw, obiekcji oraz nawyków, które mają wpływ na decyzje o podjęciu leczenia.
- Weryfikuje problemy uświadomione oraz problemy nieuświadomione, następnie w sposób zaplanowany i merytoryczny przedstawia pacjentowi propozycje leczenia stomatologicznego.
- Prowadzi efektywne rozmowy z pacjentami, zarówno o aktualnym stanie zdrowia, przywróceniu funkcji, estetyce, jak i cenach planowanego leczenia, których szacowany czas powinien wynosić 5-20 minut.
- Zwiększa efektywność w obszarach najszybciej się rozwijających – rozmowa o okluzji, implantologii, estetyce, protetyce.
- Buduje harmonogram leczenia w oparciu o styl życia, możliwości finansowe i czasowe pacjenta.
- Prezentuje plan leczenia w oparciu o psychologiczne potrzeby, nieuświadomione problemy oraz analizę obiekcji pacjenta.
- Analizuje sytuacje stanu jamy ustnej, typy psychologiczne pacjenta i na tej podstawie planuje leczenie oraz prezentuje plan leczenia w sposób dopuszczalny i motywujący dla pacjenta. Prowadzi to do kilkukrotnego zwiększania akceptacji planów leczenia pacjentow
- Prezentuje pojedyncze problemy stomatologiczne (próchnica, leczenie kanałowe, resekcja wierzchołka, most stomatologiczny, korona), a także przedstawia rozległe plany interdyscyplinarne – leczenie bezzębia, leczenie stanów zapalnych, przywracanie funkcji i estetyki.
Po szkoleniu Uczestnik posiada kompetencje:
Samokształcenia się, rozumienia znaczenia komunikacji interpersonalnej z pacjentem oraz prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z obsługą pacjenta.
Zakres szkolenia:
- Budowanie marki osobistej
- Metody docierania do pacjentów na duże zabiegi stomatologiczne
- Innowacje w stomatologii budujące zainteresowanie pacjentów – budowanie przewagi konkurencyjnej
- Potrzeby psychologiczne pacjentów
- Formularze do konsultacji pacjentów
- Siła pierwszego wrażenia
- Budowanie otwartości do rozmowy bez tematów tabu
- Badanie potrzeb
- Analiza potrzeb uświadomionych i nieuświadomionych
- Procedura badania
- Wstęp do konsultacji – dialog rozgrzewający, finansowy i techniczny
- Prezentacja problemów stomatologicznych
- Rozmowy o przywróceniu zdrowia
- Rozmowa o przywróceniu funkcji
- Rozmowa o estetyce
- Rozmowa o cenach i płatnościach
- Rozmowa o potrzebach uświadomionych i nieuświadomionych
- Optymalizacja planu leczenia przed prezentacją
- Prezentacja optymalnego planu leczenia
- Motywacja – badania, analizy fakty i metody podtrzymania motywacji
- Budowanie harmonogramu leczenia w oparciu o styl życia, możliwości finansowe, i czasowe pacjenta
- Prezentacja planu leczenia w oparciu o psychologiczne potrzeby, nieuświadomione problemy, analizę obiekcji pacjenta
- Budowanie interdyscyplinarnego planu leczenia
- Prezentacja interdyscyplinarnego planu leczenia

Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i…