Szczegóły szkolenia
- Katowice
- 23 lutego 2019
- 2019-02-23 10:00 – 2019-02-24 17:00
Bilety
Normalny 10 miejsc 2000zł
Model Profesjonalnej Obsługi Pacjenta – Lider personelu pomocniczego w placówce stomatologicznej
Katowice
2019-02-23 10:00 – 2019-02-24 17:00
23 lutego 2019
000000
Kamil Kuczewski
Inne wydarzenia OrganizatoraModel Profesjonalnej Obsługi Pacjenta – Lider personelu pomocniczego w placówce stomatologicznej
Katowice
2019-02-23 10:00 – 2019-02-24 17:00
23 lutego 2019
Dla kogo jest to szkolenie
SZKOLENIE DLA: rejestratorek, higienistek, asystentek. Szczególnie polecane osobom i klinikom, które chcą rozwijać kompetencje pozyskiwania pacjentów na kompleksowe leczenie stomatologiczne.
Cel edukacyjny
Dwudniowe szkolenie, które uczy personel pomocniczy w jaki sposób, krótko i zwięźle, badać potrzeby pacjentów, prezentować bogatą ofertę gabinetu, rozmawiać z wymagającymi pacjentami na temat drogich usług stomatologiczne (protetycznych, implantologicznych) mając jednocześnie wysokie kompetencje przywództwa w stosunku do współpracowników.
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy Uczestników związanej z wykonywaniem zawodu rejestratorki, asystentki i higienistki stomatologicznej w prywatnych placówkach służby zdrowia, w szczególności w placówkach stomatologicznych. Uczestnicy na szkoleniu dowiadują się, w jaki sposób rozróżniać przekonania pacjentów, które wpływają w sposób pozytywny lub negatywny na chęć rozmowy oraz przedstawiania swoich oczekiwań i potrzeb. Ponadto Uczestnik potrafi sklasyfikować wymagania klientów oraz na ich podstawie zaprezentować odpowiednie usługi stomatologiczne.
Jednym z celów szkolenia jest nabycie kompetencji przywódczych przez tych Uczestników, które są wzorem dla pozostałego personelu pomocniczego.
Ramowy program usługi
Asertywność
- Jaki związek mają słowa z generowaniem określonych emocji, kształtowaniem dobrych lub złych relacji oraz tworzeniem się nieporozumień i konfliktów;
- Różnice między konstruktywną, a destruktywną informacją zwrotną;
- 4 poziomy komunikatu w oparciu o model kwadratu komunikacyjnego F.Sch. von Thun’a; – czyli jak odczytać to co nie zostało wyrażone, a co jest ważne dla drugiej strony oraz jak wyrażać w jasny sposób to co dla nas jest ważne;
- Różnice między komunikatem TY a komunikatem JA;
- Sabotujące przekonania, które powstrzymują nas przed udzielaniem informacji zwrotnej;
- Sabotujące przekonania, które motywują nas do udzielania destruktywnej informacji zwrotnej – Efekt Pigmaliona;
- Model Nonviolent Communiaction w procesie kształcenia nawyków konstruktywnej komunikacji;
Wspierająca informacja zwrotna
- Rola i znaczenie informacji zwrotnej:
- budowanie atmosfery otwartości,
- wspieranie współpracy w zespole
- dążenie do rozwoju pracowników
- wzajemne motywowanie.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej podwładnym.
- Jak przygotować się do rozmowy z podwładnym.
- Wspierająca informacja zwrotna – model 2+2.
- Rozmowa zorientowana na zmianę postawy podwładnego, a rozmowa korygująca.
- Błędy w udzielaniu informacji zwrotnej.
Motywowanie – kluczowy zasób lidera
- Teorie motywowania i ich zastosowanie w praktyce:
- teoria potrzeb Maslowa,
- czynniki motywacji i higieny (demotywacji) wg. Herzberga,
- ludzie spod znaku X i Y wg. McGregora,
- modyfikacja zachowań Skinnera.
- Wyniki badań dotyczących zaangażowania pracowników Instytutu Gallupa.
- 12 najważniejszych czynników decydujących o zaangażowaniu pracowników w realizację celów firmy.
- Metaczynnik oddziaływujący na wszystkie inne motywatory świadczące o zaangażowaniu personelu.
- Model motywacji Victora Vrooma, czyli co decyduje o sile motywacji człowieka?
Segmentowanie pacjentów
- Awatar pacjentów
- Potrzeby pacjentów na stomatologie zachowawczą i endodoncję
- Potrzeby pacjentów na protetykę
- Potrzeby pacjentów na implantologię
- Potrzeby pacjentów na stomatologie estetyczną
- Gotowe odpowiedzi na pytania pacjentów w oparciu o najczęściej występujące potrzeby
Prezentacje usług stomatologicznych
- Sekwencje prezentacji
- Zasady profesjonalnej prezentacji usług stomatologicznych
- Prezentacje oparte o potrzeby
- Prezentacje w oparciu o 5 poziomów przywództwa Maxwella
- Prezentacje oparte o awatar pacjenta
- Prezentacje usług implantologicznych, protetycznych, stomatologii estetycznej, zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego
Przywództwo a wymagający pacjenci
- Jak skłonić ludzi do uczestnictwa, by realizować prawo wpływu.
- Skąd czerpać siłę? Prawo szacunku mówi, że ludzie podążają za liderami silniejszymi niż oni sami.
- Lider znajduje marzenie, a potem ludzi. Ludzie znajdują lidera, a potem marzenie – prawo przekonywania.
- Prawo wewnętrznego kręgu, czyli jak pomagać pracownikom zobaczyć wielkość w nich samych?
- Fazy wzrostu przywództwa, czyli jak być świadomym i skutecznym liderem? – prawo ciągłości procesu.
- Jaki jest nasz cel? Odpowiem jednym słowem: zwycięstwo! W. Churchill – jak realizować prawo zwycięstwa?
Przywództwo a współpracownicy
- Zaangażowanie współpracowników. Kim jestem i po co to robię? – czyli tożsamość i misja lidera w organizacji
- Jak generować zmianę w postawach podwładnych? – zmiana na poziomie: tożsamości, misji, przekonań ludzi oraz ich zachowań.
- Jak komunikować się z zespołem i wpływać na jego efektywność – poziomy neurologicznego funkcjonowania ludzi wg. Roberta Diltsa.
- Zachęcanie pacjentów do samodzielnego myślenia, czyli tworzenie przestrzeni wzrostu dla zespołu
Efekty usługi
Po szkoleniu Uczestnik posiada wiedzę dotyczącą:
- Roli oraz znaczenia informacji zwrotnej.
- Różnic występujących pomiędzy konstruktywną, a destruktywną informacją zwrotną.
- Modelu kwadratu komunikacyjnego F. Sch. Von Thun’a.
- Modelu Nonviolent Communication w procesie kształcenia nawyków konstruktywnej komunikacji.
- Neurologicznych poziomów funkcjonowania ludzi wg. Roberta Diltsa.
- Teorii motywowania oraz modelu motywacji Victora Vrooma.
- Misji lidera organizacji oraz zmian zachodzących w jego tożsamości.
Po szkoleniu Uczestnik posiada następujące umiejętności:
- Rozpoznaje potrzeby pacjentów oraz na ich podstawie dokonuje segmentacji.
- Rozróżnia przekonania powstrzymujące oraz motywujące człowieka przez udzielanie informacji zwrotnej.
- Tworzy pacjentom przestrzeń i możliwości zachęcające do samodzielnego myślenia.
- Odpowiada w sposób płynny i konkretny na pytania zadawane przez pacjentów, bazując na najczęściej występujących potrzebach.
- Prezentuje usługi stomatologiczne w sposób profesjonalny, adekwatny do oczekiwań klientów, uwzględniając przy tym ich podział.
- W odpowiedni sposób przygotowuje się do rozmowy z podwładnym, dzięki czemu unika błędów podczas udzielania informacji oraz wpływa na postawę słuchacza, za pomocą rozmowy korygującej.
Po szkoleniu Uczestnik posiada kompetencje:
- Samokształcenia się, rozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu.

Trener i doradca. Prowadzi specjalistyczne szkolenia z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w…