Komunikacja z pacjentem

Szczegóły szkolenia

  • Katowice
  • 25 listopada 2018
  • niedziela, 10:00 – 17:00

Contact event manager

1 2 3 4

Bilety

  • Brak miejsc
Koszyk
Dziękujemy i Zapraszamy

Model Profesjonalnej Obsługi Pacjenta – Wizerunek i komunikacja personelu pomocniczego

Katowice

niedziela, 10:00 – 17:00
25 listopada 2018

000000

Kamil Kuczewski

Inne wydarzenia Organizatora

Model Profesjonalnej Obsługi Pacjenta – Wizerunek i komunikacja personelu pomocniczego

Katowice

niedziela, 10:00 – 17:00
25 listopada 2018

DRUKUJ

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie jest przeznaczone dla personelu pomocniczego: rejestratorek, higienistek, asystentek stomatologicznych.

Szczególnie polecane osobom, które rozmawiają z pacjentami i chcą rozwiązać problemy takie jak:

  1. Brak odpowiednich kompetencji pracowników, aby podnieść jakość obsługi pacjentów, wdrożyć nowe usługi;
  2. Problem z przekładaniem terminów i odmawianiu przyjęcia w sposób konstruktywny dla dwóch stron;
  3. Dysproporcja w zapisach pacjentów na wizyty u lekarzy z najdłuższym stażem, a lekarzami stosunkowo nowymi;
  4. Rozmowy z pacjentami wymagają dopracowania, odpowiedniej struktury, pełnego profesjonalizmu będąc jednocześnie konkretnymi, krótkimi, merytorycznymi i nie wchodzącymi w kompetencje lekarza treściami;
  5. Brak optymalizacji kalendarza wizyt, dążenie do lepszej organizacji pracy, współpracy w zespole;
  6. Chęć prowadzenia skuteczniejszych rozmów o cenach i rozwiązanie problemu ‘sondowania cen’ przez pacjentów.

Cel edukacyjny

Celem szkolenia jest zwiększenie kompetencji personelu pomocniczego w zakresie obsługi pacjenta podczas rozmowy telefonicznej, w trakcie procesu przyjmowania pacjenta w gabinecie oraz rozmowy w trakcie oczekiwania na wizytę oraz przed pożegnaniem pacjenta. Rejestratorka w placówce stomatologicznej pełni bardzo ważną rolę – to ona jest wizytówką firmy. Sposób obsługi pacjenta i prezentacji oferty ma często decydujące znaczenie na zachęcenie lub zniechęcenie pacjenta do korzystania z usług gabinetu.

Po szkoleniu Uczestnik posiada wiedzę z zakresu:

  • Jak zbudować pozytywne wrażenie, mówić, prezentować swoją postawę i budować pozytywny wizerunek placówki.
  • Jakie są ramy rozmów z pacjentami – jakich używać słów i sformułowań, gdzie leży granica między kompetencjami lekarza i personelu pomocniczego.
  • Jakie są czynniki mające wpływ na postrzeganie ceny.

Po szkoleniu Uczestnik posiada umiejętności:

  • Optymalizuje kalendarz wizyt i strukturę przyjmowania pacjentów wg ściśle określonych priorytetów.
  • Odciąża lekarzy, których grafiki są przepełnione oraz zapełnia grafiki lekarzy nowych.
  • Analizuje potrzeby poszczególnych pacjentów, co prowadzi do łatwiejszego określania czasu potrzebnego na wizytę.
  • Poprawnie diagnozuje, czy pacjentowi zależy bardziej na cenach czy na jakości leczenia.
  • Rozmawia o cenach w sposób prosty, krótki, skuteczny, dzięki zastosowaniu odpowiedniego zestawu pytań, potrzebnych badań i świadomości pacjenta oraz jego oczekiwań w stosunku do danej wizyty.

Po szkoleniu Uczestnik posiada kompetencje:

  • Samokształcenia się, rozumienia znaczenia komunikacji interpersonalnej z pacjentem oraz prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z obsługą pacjenta.
  • Wpływania na komfort, poczucie bezpieczeństwa pacjentów oraz budowę profesjonalnego wizerunku poprzez mowę werbalną i niewerbalną, a w szczególności dzięki poprawnemu wysławianiu się, pewności siebie oraz znajomości procedur;
  • Asertywności i pewności siebie w rozmowach o cenach, proponowaniu lekarzy młodych lub mniej doświadczonych, informowania o opóźnieniach, przesunięciach, zmianach i płatnościach.

Zakres szkolenia:

  1. Rola rejestratorek, asystentek, higienistek w skutecznym funkcjonowaniu gabinetu
  2. Ramy rozmowy z pacjentem
  3. Zachęcanie do wizyty u innego lekarza, nowego lekarza, młodego lekarza
  4. Rozmowa o cenach  i usługach
Kamil Kuczewski

Trener i doradca. Prowadzi specjalistyczne szkolenia z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w…