Szkolenia z kompetencji zawodowych

• 2021-04-19 10:00 – 2021-04-20 17:00

Contact event manager

Dziękujemy i Zapraszamy

Praktyczne podstawy protetyki implantologicznej z elementami okluzji na implantach

Częstochowa

2021-04-19 10:00 – 2021-04-20 17:00
19 kwietnia 2021

Błażej Szczerbaniewicz

Inne wydarzenia Organizatora

Częstochowa

2021-04-19 10:00 – 2021-04-20 17:00
19 kwietnia 2021

Planowanie okluzji dla różnych pacjentów i prac na implantach. Bruksizm a implanty. Pacjenci z dual bite a prace protetyczne na implantach. Rodzaje prac protetycznych na implantach. Prace stałe, ruchome, bezzębie całkowite i częściowe, klasyfikacja LTR jako przykład spójnego modelu planowania prac protetycznych na implantach. Rola laboratorium.

Czemu będzie poświęcone seminarium

• Interdyscyplinarny protokół postępowania klinicznego/laboratoryjnego u pacjentów u których planuje się wszczepienie implantów zębowych.
  • Planowanie terapii implantologicznej: kształtowanie wstępnego planu leczenia odtwórczego na implantach
  • Pacjenci z grupy ryzyka (bruksiści, dual bite) a wykonywanie prac na implantach.
  • Aspekty protetyczne przyszłych prac protetycznych na implantach i ich wpływ na planowanie wszczepienia implantów.
  • Prowizoria na implantach i ich wpływ na przewidywalność okluzji.
  • Mapa działań przy stałych pracach protetycznych na implantach u pacjentów z uzębieniem resztkowym albo całkowitym.
  • Jak zapewnić precyzję i dokładność wykonanej pracy protetycznej na implantach dzięki stosowaniu kluczy weryfikacyjnych.
  • Leczenie implantologiczne u pacjentów bezzębnych lub z uzębieniem resztkowym, klasyfikacja LTR. (Lips, Teeth, Ridge)
  • Planowanie leczenia z uwzględnieniem protokołu CPR. (Contingency, Priority, Risk)
  • Leczenia odtwórczego na implantach u pacjentów całkowicie bezzębnych na przykładzie prac stałych pełnołukowych.

Czego się nauczysz

• Zrozumienia, które aspekty planowania kolejności terapii implantologicznej mogą być mylące dla pacjentów.
  • Określać typowe fazy w leczeniu implantologicznym.
  • Przygotować protokół postępowania klinicznego/laboratoryjnego dla zespołu stomatologicznego.
  • Zrozumienia jak stosować założenia EFSBA w skonstruowaniu prototypu służącego jako wzorzec dla końcowego uzupełnienia odtwórczego na implantach.
  • Jak ilość miejsca dla przyszłej pracy protetycznej na implantach oraz przyszły kształt tkanek miękkich wpływa na optymalne pozycje implantów.
  • Prowadzenia pacjentów implantowych z grupy wysokiego ryzyka na przykładzie pacjentów z najwyższym ryzykiem związanym z patologicznym starciem zębów.
  • Różnicować pomiędzy opóźnionym i natychmiastowym wszczepieniem implantów.
  • Definiować wymagania potrzebne do prawidłowego trójwymiarowego wszczepienia implantów w odcinku przednim szczęki górnej. (okno estetyczne)
  • Jak zmiana pozycji implantów może mieć wpływ na ostateczny efekt leczenia.
  • Dobierać odpowiedni rodzaj łączników, podbudów implantowych potrzebnych do wykonania stałych prac protetycznych na implantach.
  • Projektować różnego rodzaju szablony chirurgiczne.
  • Używać interdyscyplinarnych protokołów komunikacji.
  • Jaką rolę pełnią precyzyjnie wykonany wewnątrzustny wycisk ostateczny pozycjonujący implanty na wyrostku zębodołowym oraz model powstały po odlaniu w/w wycisku.
  • Projektowania i wykonawstwa kluczy weryfikacyjnych zapewniających precyzję i dokładność wykonanej pracy protetycznej na implantach.
  • Wskazań dla różnych typów łyżek i technik wyciskowych stosowanych przy wykonawstwie prac protetycznych na kilku implantach.
  • Systemu klasyfikacji LTR. Jak ocenić stan warg, zębów i wyrostka zębodołowego pod kątem doboru właściwego leczenia implanto-protetycznego.
  • Oceniać ryzyko estetyczne i strukturalne.
  • Zrozumienia podstaw protokołu CPR.
  • Oceniać stan pacjenta i stworzyć skuteczny plan leczenia na wypadek leczenia w sytuacji kryzysowej.
  • Dostarczenia właściwych narzędzi potrzebnych do analizy priorytetów u danego pacjenta.
  • Przewidzieć potencjale ryzyko u każdego pacjenta przy planowaniu prac protetycznych na implantach.
  • Analizować możliwości wykonania prac protetycznych na implantach w oparciu o oczekiwania pacjenta i warunki anatomiczne zastane u pacjenta.
  • Zrozumieć którzy pacjenci całkowicie bezzębni mogą skorzystać z leczenia odtwórczego na implantach na przykładzie prac stałych pełnołukowych. Jakie rodzaje materiałów i technik wykonawstwa laboratoryjnego stosuje się przy wykonywaniu tego rodzaju prac.
  • Rejestracji zwarcia u pacjentów implantowych metodą analogową i cyfrową.

Zakres zajęć praktycznych

• W miarę możliwości czasowych pokaz rejestracji zwarcia w opcji digital oraz omówienie różnic pomiędzy rejestracją zwarcia w wersji analogowej i cyfrowej.
  • W miarę możliwości czasowych pokaz korekty zwarcia u pacjentów z implantami i zębami własnymi na modelach lub pacjencie.
  • Samodzielne przygotowanie planu leczenia dla wybranego przypadku klinicznego omówionego z Spear Education
  • Samodzielne przygotowanie planu leczenia dla przypadku klinicznego przedstawionego przez kursanta
lek. dent. Błażej Szczerbaniewicz

Lekarz stomatolog, wykładowca, lider, prowadzący i opiekun klubu dyskusyjnego wg filozofii Spear Education. Lekarz stomatolog specjalizujący się od ukończenia studiów w zaburzeniach czynnościowych narządu żucia i leczeniu interdycyplinarnym. Od 1999 roku związany z European Academy of Craniomandibular Disorders (EACD) i American Academy of Orofacial Pain (AAOP). Prezydent Elekt EACD na lata 2012-2013. Praktyk i ceniony wykładowca m.in. Wydawnictwa Kwintesencja, Dentsply…