Szczegóły szkolenia
- Warszawa
- 7 czerwca 2021
- 2021-06-07 10:00 – 2021-06-08 17:00
Zarządzanie przez cele według metodologii MBO (Management by Objectives)
Warszawa
2021-06-07 10:00 – 2021-06-08 17:00
7 czerwca 2021
Cele szkolenia
Zarządzanie przez cele MBO (Management by Objectives) zwiększa poziom realizacji wyznaczonych celów w organizacji. Ten skuteczny system angażuje wszystkich pracowników do efektywnego działania, zwiększając przy tym zaangażowanie i motywację do pracy.
Podczas warsztatów prezentowane są sprawdzone, praktyczne rozwiązania. Uczestnicy dostają również wzory dokumentów, które można wykorzystać podczas wdrażania MBO w swojej firmie. Metodyka wyróżnia się twardym podejściem do rozwiązań premiowych – wypłaty premii za zrealizowane cele wiązane są z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa, dzięki czemu zwiększane jest jego bezpieczeństwo. Ponadto do kluczowych korzyści z udziału w tym seminarium należy poznanie: zalet oraz ograniczeń metodyki MBO, skutecznych metod MBO oraz sposobów motywowania pracowników do realizacji wyznaczonych celów.
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli placówek stomatologicznych, menedżerów i kierowników na co dzień zajmujących się ich rozwojem, a także dla osób planujących otworzyć własne gabinety bądź chcących podnieść swoje kompetencje zarządcze.
Ramowy program usługi
1. Omówienie systemu MBO:
- Problemy wewnętrzne rozwiązywane przez MBO
- Wpływ MBO wartości oraz kulturę przedsiębiorstwa
2. Wdrażanie systemu MBO:
- Przygotowanie wdrożenia
- Etapy wdrażania
3. Precyzyjnie zdefiniowana odpowiedzialność:
- Współdziałanie w organizacji
- Zapewnienie synergii pomiędzy celami firmy a celami indywidualnymi poszczególnych osób
4. Korzyści z wdrożenia MBO:
- Korzyści dla firmy oraz dla poszczególnych pracowników
- Konstruowanie celów oraz mierników umożliwiających kontrolę osiągania efektów
5. Uwzględnianie stylu zarządzania ludźmi w organizacji przy wdrażaniu systemu MBO:
- Budowanie poczucia odpowiedzialności pracownika za wyniki pracy
- Ograniczenia wynikające z prawa pracy dla wdrożenia systemu MBO
6. Planowanie rozwoju systemu MBO:
- Określenie wyjściowych parametrów wdrożenia MBO
- Przeniesienie celów i mierników z poziomu Zarządu na niższe szczeble organizacji
- Rola celów i wskaźników na poziomie najwyższej kadry menedżerskiej
7. Monitoring i ocena realizacji celów:
- Kontrola spójności celów i wskaźników na wszystkich poziomach organizacji
- Powiązanie systemu zarządzania przez cele z systemami premiowymi w organizacji
- Ocena i rozmowa oceniająca śródokresowa i końcowa, jej cel i przebieg
8. Pułapki wdrażania systemu MBO – case study
Efekty szkolenia
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik posiada wiedzę z zakresu:
- dynamiki zmian w organizacji,
- metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające),
- działania metodologii zarządzania poprzez cele – MBO,
- skutecznych metod wdrażania systemu MBO oraz jego zalety i ograniczenia,
- rodzajów oporu wobec zmian i sposobów przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian – psychospołecznych barier wdrażania zmian,
- praktycznego stawiania pracownikom celów, ich monitorowania, egzekwowania ich wykonania oraz ich ewentualnego korygowania
Po szkoleniu Uczestnik posiada umiejętności:
- efektywnego zarządzania zmianą
- skutecznego planowania i organizowania procesu wdrożenia zmian organizacyjnych
- wykorzystania licznych narzędzi stosowanych w ramach systemu MBO
- powiązywania systemów motywacyjnych z systemem MBO
- równoważenia motywacyjnego charakteru premii z zabezpieczeniem firmy przed niekontrolowanym wzrostem wynagrodzeń
- wzmacniania siły argumentacji
- poprawienia wyniku finansowego placówki stomatologicznej poprzez skoncentrowanie wysiłku pracowników na realizacji celów firmy
Po szkoleniu Uczestnicy posiadają kompetencje:
- przywódcze i komunikacyjne,
- mediacyjne,
- rekrutacyjne,
- zarządcze.

Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i…

Pomysłodawca, prezes i współwłaściciel Premium Dental Group – spółki, która zbudowała i zarządza placówkami stomatologicznymi Kraina Zdrowego Uśmiechu. Posiada szerokie doświadczenie biznesowe, które wykorzystuje podczas szkoleń. Wśród naszych klientów ceniony za dużą wiedzę i bardzo praktyczne podejście do tematu. Absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Szkolił się także w ramach Chartered Institute of Marketing. Praktyk i pasjonat…

Ekonomista, menadżer z dwudziestoletnim doświadczeniem zdobytym na wszystkich szczeblach zarządzania. Zasiadał w zarządach i radach nadzorczych spółek kapitałowych, w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Szczególną wagę przywiązuje do tworzenia kultury organizacyjnej spójnej z procesami biznesowymi firmy. Stworzył i wdrażał z sukcesem autorski model integracji narzędzi planowania strategicznego z zarządzaniem przez jakość. Od blisko 10 lat działa jako…