Szczegóły szkolenia
- Warszawa
- 4 lipca 2020
- sobota, 10:00 – 17:00
Zarządzanie przez cele
Warszawa
sobota, 10:00 – 17:00
4 lipca 2020
000000
Kamil Kuczewski
Inne wydarzenia OrganizatoraZmiana w nowoczesnej placówce stomatologicznej jest czymś nieuniknionym. Wynika to z konieczności dostosowania się do zmieniającego się otoczenia. Szkolenie ma na celu pogłębienie umiejętności uczestników z zakresu zarządzania zmianą oraz metodologii zarządzania poprzez cele – Management by Objectives.
Dla kogo jest to szkolenie
Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli placówek stomatologicznych, menedżerów na co dzień zajmujących się ich rozwojem, a także dla lekarzy dentystów planujących otworzyć własne gabinety bądź chcących podnieść swoje kompetencje zarządcze.
Ramowy program usługi:
- Zmiany – moda czy konieczność?
- Dynamika zmian. Jak być elastycznym? Postawy wobec zmian.
- Proces wdrożenia zmian organizacyjnych.
- System komunikacji o zmianach – co to oznacza w praktyce? Kiedy i jak informować pracowników o zmianach organizacyjnych?
- Wzmacnianie siły argumentacji – praktyczne metody. Wykorzystanie słów eksperta, porównania i innych przydatnych narzędzi.
- Trudne pytania na temat zmian. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
- Efekt „świeżości”, „pierwszeństwa”, „halo”… i inne prawa, które rządzą światem informacji.
- „Pułapki myślenia” według Daniela Kahnemana. Jak ich unikać w skutecznym komunikowaniu zmian? Tworzenie strategii komunikacji zmian.
- Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian. Psychospołeczne bariery wdrażania zmian.
- Rola menedżera w budowaniu spójnego zespołu nastawionego na osiąganie celów strategicznych w placówce stomatologicznej.
- Zarządzanie przez cele (MBO) jako narzędzie realizacji celów strategicznych placówki stomatologicznej, powiązane z wizją i misją firmy.
- Jakie problemy wewnętrzne rozwiązuje system MBO? Cele, uzasadnienie i wymierne efekty wdrożenia MBO. Doświadczenia firm wykorzystujących MBO.
- Przygotowanie do wdrożenia MBO. Jak zbudować poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy wśród lekarzy i całego personelu?
- Funkcja planistyczna i motywacyjna MBO.
- Jak powiązać systemy premiowe z systemem zarządzania przez cele? Narzędzia do planowania i zarządzania funduszami premiowymi.
- Zarządzanie zespołem w zmianie i tworzenie postaw innowacyjnych. Kreatywność wspomagana – techniki wspierania innowacyjności zespołu.
- Działania doraźne – zastosowanie narzędzi psychospołecznych w sytuacjach spadku energii zespołu i braku motywacji do twórczego myślenia.
Po szkoleniu Uczestnik posiada wiedzę z zakresu:
- dynamiki zmian
- metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające).
- działania metodologii zarządzania poprzez cele – MBO
- skutecznych metod wdrażania systemu MBO
- zalet i ograniczeń metodyki MBO
- rodzajów oporu wobec zmian i sposobów przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian – psychospołecznych barier wdrażania zmian
- praktycznego stawiania pracownikom celów, ich monitorowania, egzekwowania ich wykonania oraz ich ewentualnego korygowania
Po szkoleniu Uczestnik posiada umiejętności:
- efektywnego zarządzania zmianą
- skutecznego planowania i organizowania procesu wdrożenia zmian organizacyjnych
- odpowiadania na trudne pytania związane z wdrażaną zmianą
- propagowania wśród pracowników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”
- poprawienia wyniku finansowego placówki stomatologicznej poprzez skoncentrowanie wysiłku pracowników na realizacji celów firmy
- wykorzystania licznych narzędzi stosowanych w ramach systemu MBO
- powiązywania systemów motywacyjnych z systemem MBO
- równoważenia motywacyjnego charakteru premii z zabezpieczeniem firmy przed niekontrolowanym wzrostem wynagrodzeń
- wzmacniania siły argumentacji
Po szkoleniu Uczestnik posiada kompetencje:
- przywódcze i komunikacyjne
- mediacyjne
- rekrutacyjne
- zarządcze

Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i…