Kluczowe korzyści

  • profesjonalne budowanie wizerunku placówki
  • profesjonalne rozmawianie o usługach
  • umiejętne doradzanie pacjentom
  • umiejętne prowadzenie krótkich merytorycznych rozmów z pacjentami
  • rozwój kompetencji sprzedażowych

Kto powinien wziąć udział w szkoleniu

Rejestratorki medyczne

Program szkolenia

1. Profesjonalne rozmowy telefoniczne:

  • Najczęstsze błędy popełniane w rozmowach telefonicznych,
  • Profesjonalne schematy rozmowy telefonicznej,
  • Rozmowa z pacjentem w sposób krótki i jednocześnie zachęcający
  • Język korzyści
  • Przejmowanie kontroli w rozmowie
  • Zapisywanie niezdecydowanych pacjentów na wizyty

2. Rozwój kompetencji doradczych i sprzedażowych:

  • Ćwiczenia na rozmawianie z różnymi typami niezdecydowanych pacjentów:
  • Jak zachęcić niezdecydowanych pacjentów, np. na konsultacje medyczną?
  • Jak budować autorytet lekarza?
  • Zachęcanie do wizyty u nowego (młodego, innego) lekarza o krótszym czasie oczekiwania zamiast czekania na wizytę u lekarza z dużym obłożeniem

3. Prowadzenie rozmów z pacjentem w sposób zachęcający np. o cenach:

  • Jak rozmawiać z pacjentami sądującymi ceny, by zachęcić ich do wizyty?
  • odpowiadanie na pytanie: „Ile to kosztuje?” – 1 zdaniem w ciągu 10 sekund tak, by szybko przekonać pacjenta do zapisania się na wizytę;
  • prowadzenie rozmów np. o cenach w sposób krótki, atrakcyjny, konkretny oraz bardzo skuteczny;
  • sondowanie czy pacjent jest zainteresowany tylko ceną, czy zależy mu na innych wartościach;

4. Prowadzenie rozmów z pacjentem nt. droższych usług medycznych

  • wybór tematu rozmowy: kiedy skupić się na cenie usługi, kiedy na wizycie konsultacyjnej, a kiedy rozmawiać z pacjentem o samym zabiegu;
  • wyczerpujące odpowiadanie na wszystkie pytania pacjenta, bez wchodzenia w kompetencje lekarza
  • dodawanie wartości do uslugi, w celu zwiększenia szansy na akceptację ceny przez pacjenta;
  • czynniki kształtujące wizerunek jakości leczenia;
  • skuteczne zachęcanie pacjentów na konsultacje medyczne
  • jak wyjaśniać kluczowe korzyści procedur
  • jak szybko kończyć rozmowę w sposób kulturalny

Każdy uczestnik otrzyma:

  • Skrypt szkoleniowy
  • Regulamin dla recepcjonistek dotyczący współpracy z zespołem i pacjentami
  • Skrypt wiedzy merytorycznej o usługach dla recepcjonistek stomatologicznych
  • Skrypt przykładowych rozmów z pacjentami w zakresie tematyki szkolenia
  • Certyfikat uczestnictwa

Efekty szkolenia

Po szkoleniu Uczestnik posiada uporządkowaną wiedzę i umiejętności dotyczące:

  • zwiększania liczby pacjentów na konsultacje, bardziej rentowne zabiegi i kompleksowe leczenie
  • rozmowy z różnymi typami pacjentów na temat ich oczekiwań,
  • prowadzenia rozmów merytorycznych, konkretnych i skupionych na rozwiązaniach oraz wyznaczeniu konkretnego terminu spotkania z lekarzem,
  • stosowania poprawnego języka korzyści, pozwalającego na wzmocnienie poczucia komfortu i profesjonalizmu, opierającego się o dobre intencje,
  • konkretnych technik sprzedażowych i negocjacyjnych
  • poprawnego diagnozowania, czy pacjentowi zależy bardziej na cenach czy na jakości leczenia,
  • rozmowy o cenach w sposób prosty, krótki, skuteczny, dzięki zastosowaniu odpowiedniego zestawu pytań, potrzebnych badań oraz oczekiwań pacjenta w stosunku do danej wizyty
  • rozmowy o usługach kliniki w sposób zachęcający, ciekawy i skupiony na rozwiązaniach

Długośc szkolenia – 2 dni

Prowadzący

  • mgr Marek Dornowski

    Pomysłodawca, prezes i współwłaściciel Premium Dental Group – spółki, która zbudowała i zarządza placówkami stomatologicznymi Kraina Zdrowego Uśmiechu. Posiada szerokie doświadczenie biznesowe, które wykorzystuje podczas szkoleń. Wśród naszych klientów ceniony za dużą wiedzę i bardzo praktyczne podejście do tematu. Absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Szkolił się także w ramach Chartered Institute of Marketing. Praktyk i pasjonat dzielenia się wiedzą.

Formularz do zapisu na szkolenie: "Profesjonalna recepcja – Wizerunek i Obsługa pacjenta – luty 2027"

2 – 3 lutego 2027

Podmiot *

Dane uczestnika szkolenia

Dane do faktury

Zgody *
Zgoda marketingowa