Cel szkolenia

Celem szkolenia jest pogłębienie umiejętności uczestników z zakresu kierowania zespołem oraz właściwego zarządzania kompetencjami. Szkolenie zostanie poświęcone tematom obejmowania stanowiska przez kierownika, ustalania zasad współpracy z każdym członkiem zespołu i budowania skutecznej struktury zarządzania. Uczestnicy dowiedzą się też, jakie działania podejmować, by zespół się rozwijał, uzupełniał brakujące kompetencje, jak poprawnie delegować obowiązki, wyznaczać cele i skutecznie oceniać ich wykonanie.

Główne rezultaty po wdrożeniu know-how ze szkolenia:

Dla kogo jest dedykowane to szkolenie

właściciele, menadżerowie, kierownicy

Program szkolenia

1. Właściciel i jego rola w budowaniu organizacji

  • Jak budować strukturę organizacyjną?
  • Jak przekazywać władzę (trójkąt odpowiedzialności)?
  • Jak przekazywać uprawnienia pracownikom?
  • Kiedy awansować pracowników i dawać im pole do rozwoju?
  • Kiedy degradować pracowników i jak pozbawiać uprawnień?

2. Ustalanie czytelnych zasad współpracy z pracownikami

  • Wyznaczanie zasad pracy.
  • Określanie Standardów Obsługi Klienta.
  • Kompromisy – kiedy i na jakie się zgodzić?
  • Wyznaczanie granic, których żadna ze stron nie powinna przekraczać.
  • Co zrobić, kiedy zespół nie stosuje się do zasad?
  • Drabinka interwencji.

3. Rutynowe funkcje kierownika w zarządzaniu zespołem

  • HPI jako narzędzie wyszukiwania barier rozwojowych;
  • Planowanie strategiczne;
  • Przegląd okresowy działań firmy;
  • Ocena miesięczna, kwartalna, półroczna;
  • Spotkania indywidualne i grupowe (online i na żywo);
  • Coaching pracowników.

4. Diagnozowanie luk kompetencyjnych

  • Macierz diagnozowania źródeł;
  • Strategia rozwiązań;
  • Wyznaczanie planów rozwojowych dla pracowników;
  • Prowadzenie szkoleń wewnętrznych i wysyłanie na szkolenia zewnętrzne

5. Planowanie i wyznaczanie celów

  • Planowanie jako podstawa efektywnego działania;
  • Autodiagnoza efektywności dotychczasowego planowania;
  • Skuteczne formułowanie celów i sprawne organizowanie zadań;
  • Efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów.

6. Delegowanie zadań

  • Jak skutecznie delegować zadania, by zbudować zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności?
  • Jak najlepiej wykorzystać indywidualne kompetencje i talenty pracowników przy przydzielaniu zadań?
  • Dostosowanie stylu delegowania do indywidualnych potrzeb i możliwości pracownika.
  • Udzielanie wsparcia pracownikom otrzymującym nowe zadania.

7. Monitorowanie i egzekwowanie

  • Przekazywanie informacji zwrotnych;
  • Rozliczanie pracowników z realizacji zadań w sposób motywujący ich do rozwoju.
  • Praktyczna metoda egzekwowania poleceń – czterostopniowa procedura.

8. Ocena wyników

  • Narzędzia skutecznej ewaluacji;
  • Identyfikowanie mocnych stron i obszarów do zmiany;
  • Planowanie przyszłych działań z uwzględnieniem wyników.

Charakter szkolenia

  • Szkolenie ma charakter dyskusji; podczas każdego modułu analizowane są realne przykłady sytuacji z gabinetów medycznych.
  • Podczas każdego modułu prowadzimy ćwiczenia praktyczne.
  • Szkolenie przedstawia schemat krok po kroku, jak należy zarządzać zespołem, aby firma nieustannie się rozwijała.

Każdy uczestnik otrzyma:

  • Każdy uczestnik otrzyma pełen skrypt szkolenia z dokładnymi instrukcjami, jak prowadzić zarządzanie firmy – budowanie struktury organizacyjnej, wdrażanie kierownika, ocena kompetencji, wyznaczanie obowiązków, określanie celów, delegowanie obowiązków, ocena realizacji.

Efekty szkolenia

Uczestnik szkolenia zyskuje wiedzę z zakresu:

  • działań menadżerskich realizowanych w placówce medycznej;
  • znajomości praktycznych przykładów wyzwań wynikających ze współpracy personelu w placówce medycznej wraz z proponowanymi sposobami radzenia sobie z nimi;
  • budowania efektywnego zespołu;
  • znajomości praktycznych wskazówek budowania zaangażowania członków zespołu w wykonywanie powierzonych im zadań.

Uczestnik szkolenia zyskuje umiejętności z zakresu:

  • zarządzania kompetencjami wewnątrz swojej organizacji;
  • generowania zadań w obszary kompetencyjne i przydzielania ich realizacji odpowiednim pracownikom;
  • tworzenia stanowisk pracy w oparciu o przenikające się role zadaniowe i charakterologiczne;
  • tworzenia ścieżek rozwoju kariery swoich pracowników;
  • wyznaczania właściwych celów;
  • planowania i delegowania zadań w sposób praktyczny;
  • monitorowania realizacji oraz egzekwowania wykonania zadań.

Uczestnicy szkolenia zdobędą kompetencje:

  • przywódcze w obszarze wyznaczania celów i zadań pracownikom;
  • zarządcze w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi;
  • samokształcenia się, rozumienia znaczenia komunikacji interpersonalnej oraz zdolność prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
  • przywódcze i komunikacyjne;
  • z obszaru tzw. „miękkiego HR” (rozwój zespołu, zarządzanie wiedzą w organizacji, budowanie autorytetu wśród pracowników).

Prowadzący

  • Kamil Kuczewski

    Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i rozwój standardów obsługi pacjenta na uczelni Collegium Civitas.

    Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.

    W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.

Formularz do zapisu na szkolenie: "Skuteczne zarządzanie zespołem"

w dniu: 11 stycznia 2025 r.

Podmiot *

Dane uczestnika szkolenia

Dane do faktury

Zgody *
Zgoda marketingowa